Ako posle pranja niste zadovoljni kako vaš auto izgleda spolja, vreme je za poliranje

Ono što je važno jeste da definišemo zašto želite da se vaš automobil polira, jer je poliranje izuzetno širok pojam i kako bismo izbegli situaciju da dođe do nesporazuma ili neispunjenih očekivanja bitno nam je da znamo šta vas muči i šta želite da postignete poliranjem automobila. Iz tog razloga naše pitanje će uvek prvo biti zašto želite da ispolirate vašeg limenog ljubimca i šta je to što vam konkretno smeta? Tako ćemo moći preciznije da odredimo koji nivo poliranja možemo da vam preporučimo i na taj način dobijete uslugu koja će u potpunosti ispuniti vaša očekivanja jer je nama važno da budete zadovoljni!

Potrudićemo se da vam u nastavku ovog teksta maksimalno približimo šta možemo da ponudimo kada se radi o poliranju jer tema nije jednostavna. Na sve nedoumice koje eventualno budete imali rado ćemo odgovoriti ako nas pozovete ili dovezete svoj automobil da ga pregledamo i posavetujemo koje poliranje da izaberete.

Jednoslojno poliranje preporučujemo u slučaju da je vaša želja isključivo osvežavanje boje na automobilu. Poliranje u ovom slučaju vršimo u jednom prelazu odgovarajućom pastom i sunđerom koji ne ostavljaju tragove grubog poliranja, a daju izuzetan sjaj i ne zahtevaju finu fazu u drugom prelazu. Očekivana korekcija defekata u ovom slučaju iznosi od 30-50%. To znači da će se uglavnom eliminisati većina površinskih plitkih mikroogrebotina vrtložastog oblika koje su nastale od brisanja automobila a auto će povratiti sjaj.

Dvoslojno poliranje već možemo nazvati i korekcijom laka jer ćemo u prvom prelazu poliranje izvršiti grubom kombinacijom polir paste i vune/sunđera, a u drugom prelazu ukloniti tragove grube faze i uglancati boju. Procenat korekcije i sjaja u ovom slučaju raste i očekujemo eliminaciju defekata u rasponu od 50-70%. To znači da ćemo osim površinskih mikroogrebotina eliminisati i određen broj dubljih površinskih ogrebotina, a vaš auto će samim tim dobiti i veći sjaj posle drugog prelaza kada boju uglancamo.

Višeslojno poliranje (korekcija laka) je namenjeno za automobile kod kojih je namera maksimalno uklanjanje oštećenja koja se moraju polirati u više prelaza. To su, pored ogrebotina raznih dubina, fleke od kamenca, ptičijeg izmeta, matiranje boje, kontaminacije od parkiranja ispod drveta, itd.

Višeslojnim poliranjem ćemo “ napasti ” svaki deformitet i oštećenje koji se nalazi na laku vašeg auta. U prvih par prelaza primenjujemo grubu fazu kako bismo uklonili sa laka sve što je moguće, ali do bezbedne granice. Nakon toga, finom kombinacijom glancamo boju i otklanjamo tragove grube faze poliranja.

Očekivana korekcija u ovom slučaju je 70-90 %.

Kako da znate koje poliranje da izaberete za vaš automobil?

Višeslojno poliranje je u većini slučajeva najbolji izbor jer tako nećete imati dilemu da li je još nešto moglo da se “skine“ od ogrebotina.

Ukoliko je boja na vašem automobilu u generalno dobrom stanju, a želite da je osvežite, onda izbor definitivno pada na jednoslojno ili dvoslojno poliranje.

U slučaju pripreme automobila za keramičku zaštitu naša preporuka je (u zavisnosti od stanja laka) dvoslojno ili višeslojno poliranje. O tome možete više pročitati na stranici o keramičkoj zaštiti.

Koji su najčešći uzroci nastanka oštećenja laka?

- Nestručno pranje i sušenje (brisanje)
- Automatske perionice sa četkama
- Zimske čarolije (metlanje snega sa automobila i sl.)

Poliranje ogrebotina na autu

Kako da sami procenite da li ogrebotina može da se ispolira?

Ako nokat zapinje za ogrebotinu ili oštećenje, samo poliranje nije opcija.

U 90% slučajeva je tako jer je verovatno probijen lak. Ako se merenjem utvrdi da ima prostora, takve ogrebotine je moguće ublažiti upotrebom vodobrusnog papira i poliranjem, ali ih je nemoguće eliminisati u potpunosti.

Popravka (maskiranje) dubokih ogrebotina na autu

Duboke ogrebotine koje su probile lak na vozilu je moguće zamaskirati popunjavanjem boje. Naravno, neće biti savršeno, ali se sa određene udaljenosti (otprilike 1-2 m) ogrebotina i reparacija neće videti. Uputićemo vas gde da kupite boju, a ostalo prepustite nama.

Naravno, garancija da se takve ogrebotine saniraju do granice nevidljivog ne postoji. Procenat uspešosti sanacije zavisi od strukture ogrebotine, boje automobila i mesta na kom se nalazi. U svakom slučaju, prvobitni cilj popunjavanja boje u takvu vrstu ogrebotina jeste sprečavanje kontaminacije i širenja oštećenja, a ako uz to postignemo rezultat koji čini oštećenje skoro nevidljivim onda smo postigli dupli uspeh.

Česta pitanja u vezi poliranja:

Da li mogu da se ispoliraju oštećenja od kamenčića?

Poliranjem ne mogu da se eliminišu. Mogu se zamaskirati i popuniti bojom. Ako ih ima previše, preporuka je farbanje.

Da li mogu da se ispoliraju oštećenja nastala usled češanja?

Ako ne zapinje nokat – verovatno može. Ako merenje pokaže da ima prostora, pristupa se sanaciji ove vrste oštećenja tako što ćemo prvo obraditi oštećenu površinu vodobrusnim papirom, a nakon toga je ispolirati.

Da li može da se ispolira ogrebotina od ključa, šrafcigera i sl.?

U ovom slučaju verovatno je da zapinje nokat, tako da je odgovor negativan. Može se pokušati sa popunjavanjem boje, što neće biti savršeno, ali će biti mnogo bolje. Za savršenstvo je ipak potrebno farbanje.

Na raspolaganju smo ako imate dodatnih pitanja i dobrodošli ste (uz prethodnu najavu) da bez obaveza dođete da pregledamo vaš automobil.

Proces poliranja

Čišćenje guma i lica felni

Pranje motora i motornog prostora

Temeljno ručno pranje

Fizička i hemijska dekontaminacija

Zaštita osetljivih delova trakom (plastika)

Poliranje (jednoslojno, dvoslojno, višeslojno)

Pranje automobila

Brisanje vozila namenskim sredstvom za uklanjanje polir paste, pregled stvarnog stanja

Visokokvalitetan premaz za gume

Čišćenje spoljnih delova stakala za kristalno čist pregled

Cene poliranja automobila - sezona 2025

*Cena popunjavanja i zatačkavanja karoserije zavisi od više faktora ( da li poliramo ceo automobil, koja je količina i vrsta oštećenja koju je potrebno popunjavati bojom), najbolje je da nas pozovete

*U slučaju čisto crnih automobila, cena se uvećava za 10%

Kategorija I

jednoslojno

110 Eur.

dvoslojno

180 Eur.

višeslojno

220 Eur.

Kontaktirajte nas

Kategorija II

jednoslojno

130 Eur.

dvoslojno

200 Eur.

višeslojno

250 Eur.

Kontaktirajte nas

Kategorija III

jednoslojno

150 Eur.

dvoslojno

250 Eur.

višeslojno

290 Eur.

Kontaktirajte nas

Kategorija IV

jednoslojno

170 Eur.

dvoslojno

260 Eur.

višeslojno

320 Eur.

Kontaktirajte nas